Praktikbeskrivelse
Maria Andersen
Mit navn er Maria Andersen.
Jeg har været på Specialskolen Bramsnæsvig siden februar 2013.
Her startede jeg først som pædagogstuderende i min sidste praktik og blev siden hen ansat som pædagog i februar 2014.
Jeg blev uddannet på UCSJ i Roskilde januar 2014 indenfor specialområdet.
Specialområdet har altid været i min interesse og jeg stiller mig stadig nysgerrig på området, hvilket giver mig en stor arbejdsglæde og motivation sammen med mine kolleger og elever på Bramsnæsvig.
Jeg har tidligere arbejdet på en døgninstitution for børn og unge samt ledsager for unge med forskellige diagnoser.
Sidstnævnte er stadig aktuelt, da de unge mennesker kommer tæt ind på livet af én og dermed bliver en del af familien.
Funktionen som praktikvejleder er fortsat ny for mig.
Jeg ser en fornøjelse i at have studerende omkring mig, da man sammen kan spore sig ind på selv de mindste observationer, sparre omkring viden og teori og som i sidste ende kan have gjort stor gavn for både elever, kolleger og teamet som helhed.
Det er altid godt med nye øjne på vores pædagogiske praksis, som giver mulighed for refleksion.
Velkommen til din praktik her på Specialskolen Bramsnæsvig.
Maria Andersen
Praktikvejledere
Er du interesseret i at læse mere om at være i praktik hos Specialskolen Bramsnæsvig?
Mikala Søgaard
Jeg hedder Mikala Søgaard
Jeg blev færdiguddannet som pædagog i januar 2013 i København. Jeg sætter stor pris på kompleksiteten der er i arbejdet med mennesker, og jeg er af den overbevisning, at man ikke kan tage det enkelte individ ud af sine omgivelser. Jeg har altid interesseret mig for samspillet mellem individ og samfund, hvorfor jeg også valgte at tage en kandidat i pædagogisk sociologi. I mine studieår har jeg haft særligt fokus på seksualitet og institutionernes rolle - især indenfor specialområdet. Her har institutionerne, og de folk som arbejder i dem, en afgørende rolle i at bryde en negativ udvikling/selvopfattelse og vise/skabe nye veje og muligheder.
Jeg startede på Specialskolen Bramsnæsvig i foråret 2020 i teamet Café 104/Dagtilbud §104. På skolen er der en høj faglighed og en ledelse og ansatte som har hjertet med i det de laver.
Jeg har tidligere arbejdet på botilbud for senhjerneskadede, arbejdet i Sex og Sundhed/Aidsfondet med seksualundervisning og på døgninstitution for unge, primært mindreårige, uledsagede flytninge.
Det er vigtigt at være kritisk reflekterende og nysgerrig på egen og andres pædagogiske praksis. At have en studerende er derfor en god mulighed for at udvikle praksis og blive dygtigere i fællesskab.